Herunder skolens og forældrenes ansvar i samarbejdet samt underretning af hjemmene om elevernes udbytte af undervisningen
Jævnfør folkeskolelovens §44 stk 2 afsnit 4 og 5
En god skole forudsætter konstruktiv medvirken fra alle parter og bygger på anerkendende og forpligtende aftaler mellem skole, elev og forældre.
-
- Alle taler positivt om skolen, de ansatte, de andre familier og det, som foregår i skolen.
- Det er et fælles ansvar at følge op på individuelle mål og aftaler for den enkelte elev.
- Løsning og håndtering af dagligdagens udfordringer og problemstillinger sker i åben og direkte dialog mellem ledelse, lærere/pædagoger, elev og forældre.
- Forældre og lærere/ledelse henvender sig til hinanden på en direkte og respektfuld måde, så dialogen forbliver saglig.
- Målet er et godt, ligeværdigt og tillidsfuldt samarbejde med fokus på den enkelte elevs trivsel og faglige udvikling.
- Den enkelte elevs faglige og sociale mål er tydelige og skal synliggøres for forældre, elever og lærere.
- Skolen har det faglige overblik og inviterer forældre til dialog, når der er behov. Forældre kontakter ligeledes skolen ved behov for dialog om såvel faglig som sociale udfordringer.
- Forældre støtter op om skolens arbejde og interesserer sig for elevens skolegang, såsom lektier, sociale relationer, deltager i klassearrangementer etc.
- Den enkelte elev skal føle sig værdsat og deltage aktivt i klassens arbejde og herved bidrage til fællesskabet.
- Skole, forældre og elever arbejder for en positiv og inkluderende klassekultur.
- Elever ses som individer fra forskellige familier med forskellige behov, forudsætninger og ressourcer.
Revideret af skolebestyrelsen oktober 2020