Fase 1 dækker 0. - 5. årgang.
De ansatte i Fase 1 forventes at:
- tilrettelægge undervisningen differentieret, så den enkelte elevs læringspotentiale tilgodeses
- i forberedelse af undervisningen i alle fag at tage udgangspunkt i en årsplan, som er udarbejdet i henhold til fælles mål - arbejde målrettet for den enkelte elevs trivsel
- skabe regelmæssig kontakt mellem skole og hjem i form af f.eks. ugebrev og beskeder på AULA. Hvis der opstår problemer, der kræver særlig opmærksomhed, kontakter læreren hjemmet.
Forældrene i Fase 1 forventes at:
- være ansvarlige for, at eleven laver lektier og vise interesse for arbejdet og hjælpe til med lektierne
- sørge for at eleven møder mæt og veludhvilet i skole
- informere skolen om forhold, der har betydning for elevens trivsel f.eks. sygdom eller skilsmisse
- udvise en positiv og loyal indstilling til elevens skolegang. Det har stor betydning for eleven, hvordan forældre omtaler skolen, lærerne, andre forældre og elever. Kritik – positiv som negativ - er altid velkommen, men skal henvendes til rette vedkommende.
- være med til at styrke fællesskabet i klassen blandt andet ved at deltage i arrangementer og holde aftaler, der er indgået i forældregruppen.
Eleverne i Fase 1 forventes at:
I de yngste klasser:
- kunne spise deres mad selv og tage tøj af og på
- kunne klare toiletbesøg selv
- tale pænt og respektfuldt til alle
- lære at vente til det bliver deres tur
I de lidt ældre klasser:
- holde styr på deres lektier, penalhus og taske selv
- give plads til hinanden og respektere andres grænser
- være aktive og engagerede i undervisningen
- tale med forældrene om livet på skolen
- følge klassens og skolens regler og respektere andres grænser
Skolens personale hjælper børnene med at leve op til forventningerne og støtter eleverne i deres udvikling, ud fra deres individuelle behov.
Med venlig hilsen Bestyrelse og personale på Hadbjerg Skole.
Forældrene på mellemtrinnet forventes at:
- være ansvarlige for at eleven har styr på lektier, tjekke lektiebogen med eleven, vise interesse for skolearbejdet og hjælpe til med lektierne
- informere skolen om forhold, der har betydning for elevens trivsel f.eks. sygdom, skilsmisse eller andet-
Udvise en positiv og loyal indstilling til elevens skolegang. Det har stor betydning for eleven, hvordan forældre omtaler skolen, lærerne, andre forældre og elever. Kritik – positiv som negativ - er altid velkommen, men skal henvendes til rette vedkommende.
Være med til at styrke fællesskabet i klassen blandt andet ved at deltage i arrangementer og holde aftaler, der er indgået i forældregruppen.
Eleverne på mellemtrinnet forventes at:
- holde styr på deres lektier, penalhus og taske selv give plads til hinanden og respektere andres grænser
- være aktive og engagerede i undervisningen
- tale med forældrene om livet på skolen