Fase 1

Fase 1 dækker 0. - 5. årgang.

De ansatte i Fase 1 forventes at:

• tilrettelægge undervisningen differentieret, så den enkelte elevs læringspotentiale tilgodeses
  • i forberedelse af undervisningen i alle fag at tage udgangspunkt i en årsplan, som er udarbejdet i henhold til fælles mål - arbejde målrettet for den enkelte elevs trivsel
  • skabe regelmæssig kontakt mellem skole og hjem i form af f.eks. ugebrev og beskeder på AULA. Hvis der opstår problemer, der kræver særlig opmærksomhed, kontakter læreren hjemmet.

Forældrene i Fase 1 forventes at:

• være ansvarlige for, at eleven laver lektier og vise interesse for arbejdet og hjælpe til med lektierne
  • sørge for at eleven møder mæt og veludhvilet i skole
  • informere skolen om forhold, der har betydning for elevens trivsel f.eks. sygdom eller skilsmisse
  • udvise en positiv og loyal indstilling til elevens skolegang. Det har stor betydning for eleven, hvordan forældre omtaler skolen, lærerne, andre forældre og elever. Kritik – positiv som negativ - er altid velkommen, men skal henvendes til rette vedkommende.
  • være med til at styrke fællesskabet i klassen blandt andet ved at deltage i arrangementer og holde aftaler, der er indgået i forældregruppen.

Eleverne i Fase 1 forventes at:

I de yngste klasser:

• kunne spise deres mad selv og tage tøj af og på
  • kunne klare toiletbesøg selv
  • tale pænt og respektfuldt til alle
  • lære at vente til det bliver deres tur

I de lidt ældre klasser:

• holde styr på deres lektier, penalhus og taske selv
  • give plads til hinanden og respektere andres grænser
  • være aktive og engagerede i undervisningen
  • tale med forældrene om livet på skolen
  • følge klassens og skolens regler og respektere andres grænser

Skolens personale hjælper børnene med at leve op til forventningerne og støtter eleverne i deres udvikling, ud fra deres individuelle behov.

Med venlig hilsen Bestyrelse og personale på Hadbjerg Skole.

Forældrene på mellemtrinnet forventes at:

- være ansvarlige for at eleven har styr på lektier, tjekke lektiebogen med eleven, vise interesse for skolearbejdet og hjælpe til med lektierne

- informere skolen om forhold, der har betydning for elevens trivsel f.eks. sygdom, skilsmisse eller andet-

Udvise en positiv og loyal indstilling til elevens skolegang. Det har stor betydning for eleven, hvordan forældre omtaler skolen, lærerne, andre forældre og elever. Kritik – positiv som negativ - er altid velkommen, men skal henvendes til rette vedkommende.

Være med til at styrke fællesskabet i klassen blandt andet ved at deltage i arrangementer og holde aftaler, der er indgået i forældregruppen.

Eleverne på mellemtrinnet forventes at:

- holde styr på deres lektier, penalhus og taske selv give plads til hinanden og respektere andres grænser

- være aktive og engagerede i undervisningen

- tale med forældrene om livet på skolen